نهاد ریاست جمهوری اسلامی ایران


دکتر الهام امین زاده در اولین کنگره چهره های نامی صنعت و اقتصاد

حضور دکتر الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور در اولین کنگره چهره های نامی صنعت و اقتصاد با محوریت برندهای مسئولیت پذیر اجتماعی

تعداد بازدید: 261
تاریخ انتشار : یکشنبه 03 مرداد 1395 - 9:58
دکتر الهام امین زاده در اولین کنگره چهره های نامی صنعت و اقتصاد

دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی، لزوم نظام ارزشیابی برندهای صنعتی و تجاری مسئولیت پذیر اجتماعی و تدوین شاخص هایی در این زمینه را به منظور ارزیابی و معرفی برندهای برتر به جامعه ایران و جامعه بین المللی مورد تاکید قرار داد.

دکتر الهام امین زاده شنبه شب در اولین کنگره چهره های نامی صنعت و اقتصاد با محوریت برندهای مسئولیت پذیر اجتماعی، با اشاره به اهمیت معرفی برندهایی که مسئولیت های اجتماعی خود را در راستای  احترام به حقوق شهروندی ایفا می کنند، اظهار داشت: چنین همایش هایی نباید صرفا به یک گردهمایی کوتاه مدت و گذرا ختم شود بلکه باید بواسطه آن نشر دانش مسئولیت پذیری اجتماعی و مستند سازی برندهای موفق در ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی به منظور استفاده از تجربیات این نوع برندها، اتفاق بیفتد.

دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی خاطر نشان کرد: یک بنگاه اقتصادی و صنعتی در فرایند تصمیم گیری برای کسب منافع شخصی باید نیازهای پیرامون خود را نیز مورد توجه قرار داده و به موارد مربوط به حقوق شهروندی و مسایل زیست محیطی، بهداشت، فضای مناسب کسب و کار و کیفیت بالای کالاهای تولیدی احترام بگذارد، بدون تردید بنگاهی با چنین ویژگی هایی می تواند از هرگونه آسیب و گزند در امان باشد.

امین زاده  اضافه کرد: بنگاه اقتصادی زمانی می تواند موفق بوده و در درازمدت بدرخشد که منافع عمومی و مسئولیت های اجتماعی را در کنار کسب منفعت اقتصادی احترام بگذارد و به تعبیری استمرار منافع مادی در طولانی مدت در گرو ایفای مسئولیت های اجتماعی است و در غیر اینصورت بی تردید موفقیت ماندگاری حاصل نخواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: چنانچه یک واحد تولیدی مسئولیت های اجتماعی اش را نادیده گرفته و صرفا بدنبال سود مادی باشد با توجه به گسترش رسانه های مجازی ، افکار عمومی خیلی زود از اقدامات چنین واحدی اطلاع یافته و آنرا کنار خواهد گذاشت یعنی این نوع شرکت شرایط اضمحلال خود را با دستان خود فراهم می کند.

دستیار رییس جمهوری در امور حقوق شهروندی تصریح کرد: برند های ایرانی باید مسئولیت های اجتماعی خود را بدرستی شناخته و آنها را بخوبی حفظ و اجرا کنند البته در این راستا می توان از تجربیات برندهای موفق کشورهای دیگر در ایفای مسئولیت های اجتماعی استفاده کرد و شاخص هایی را برای ارزشیابی برندهای داخلی بدست آورد.